SK PEKAN KENINGAU

SK PEKAN KENINGAU

Monday 23 May 2011

BIDANG TUGAS PIBG

Bidang tugas PIBG merangkumi perkara-perkara berikut :

1. Memberi perkhidmatan untuk kebajikan dan kemajuan murid-murid di sekolah.

2. Membantu menambah usaha sekolah memenuhi keperluan dan kehendak kebendaan murid-murid dalam bidang kurikulum, kokurikulum, budaya sekolah dan bidang yang difikir perlu.

3. Ibu bapa dan guru di sekolah boleh bertukar-tukar fikiran dan maklumat serta berunding dalam suasana muhibbah mengenai usaha meningkatkan taraf pelajaran murid-murid sama ada di rumah atau di sekolah.

4. Bergotong-royong menyediakan kemudahan untuk faedah murid-murid.

5. Menentukan murid-murid mempunyai kelengkapan yang mencukupi untuk belajar dan membuat kerja-kerja sekolah mereka dengan baik sama ada di sekolah atau di rumah.

6. Membantu mewujudkan persekitaran sekolah ( budaya sekolah ) yang boleh mendorong ke arah perkembangan pengajaran dan pembelajaran untuk perkembangan jasmani, rohani, emosi dan intelek murid secara menyeluruh dan bersepadu.

7. Membantu pembangunan fizikal ( infrastruktur ) sekolah yang diperlukan dengan serta-merta.

1 comment:

  1. saya missed suda d situ.. dari dati saya iskola d situ.. grade 1 to grade 2.. kame pinda suda sakara d Philippines.. para kami punya skola... saya rindu ito skola... apa kabar suda di situ??? ada suda development or changes di building... saya *happy* nampak ini...:D terima kasi lawati..:D

    ReplyDelete